REACTIV

Reactii la cele ce se intimpla in preajma…

Sarah Palin este adepta unei secte penticostale (harismatice)

with 9 comments

Cei care cunosc franceza pot sa traga cu ochiul prin revista „Le Monde”  Sarah Palin, une ambitieuse paroissienne . Pentru cei care au ochi si cunosc putina engleza puteti viziona clipul de mai jos:

Penticostalii si mai nou harismatii sint socotit drept rataciti de crestinii traditionali, iar practicile lor sint practici oculte, care nu au nimic comun cu practicile Biblice. Acest lucru o recunosc si protestantii clasici , inclusiv si baptistii. Ratacirile lor vin din dorinta de a primi „minuni”, „daruri”, „vindecari”, lucrari ale „duhurilor”. Vedetl si singuri la sfirsitul clipului cu Sarah cum vorbeste adeptul acestei secte „in limbi”.

Marturia uni ortodox care a fost la o adunre penticostala:

Tehnici de securitate religiosa –  (pentru a nu nimeri in inselari si a nu fi manipulati) recomandate de Andrei Kuraev:

Pentru cei care nu au incredere in sursele ortodoxe – puteti asculta marturile unui baptist, care a simtit pe pelea sa „experinta harismatica”:

http://glaznayamaz.org/materials/50/mp3/ovchinikov_svidetel_o_50_1.mp3
http://glaznayamaz.org/materials/50/mp3/ovchinikov_svidetel_o_50_2.mp3

Written by Ursus Becalis

Octombrie 24, 2008 la 4:24 pm

9 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Cred că înainte de a declara astfel de lucruri:”Penticostalii… sint socotit drept rataciti de crestinii traditionali, iar practicile lor sint practici oculte, care nu au nimic comun cu practicile Biblice”, depre un cult ar trebui să vă documentaţi mai mult. Nu stă bine unui aşa zis purtător al adevărului să spună minciuni. Vă rog să îmi spuneţi cel puţin o practică a penticostalilor care nu este biblică. Aştept răspuns cât mai repede posibil
    Cu respect,
    Caleb Nechifor
    http://calebn.wordpress.com/

    כָּלֵב (Caleb) Nechifor

    Octombrie 27, 2008 at 12:07 am

  2. Vreau să specific că atunci când am vorbit despre penticostali m-am referit la cei care sunt in Romania.

    כָּלֵב (Caleb) Nechifor

    Octombrie 27, 2008 at 12:12 am

  3. Puteti citi http://www.sfaturiortodoxe.ro/religiaviitorului.htm incepind de aici – http://www.sfaturiortodoxe.ro/religiaviitorului9.htm
    Protestantii au si ei o lucrare in care arata rataccirea penticostala , harismatica – „Jocul cu focul” de Wolfgang Bühne. (- Făgăraş : Agape, [1995]), Va pot da linkul catre aceasta carte in rusa http://www.geocities.com/athens/cyprus/6460/fire/index.html , dar inteleg ca nu stiti rusa.

    Ursus Becalis

    Octombrie 27, 2008 at 12:16 pm

  4. Intre penticostali si harismatici este o mare diferenta. Nu cred ca puteti sa ii puneti in aceiasi categorie…

    כָּלֵב (Caleb) Nechifor

    Octombrie 29, 2008 at 10:33 am

  5. Poate ca un gind important in tot ceea ce afirmati este – cit de mult v-ati expus singur inaintea lui Dumnezeu in fata cartii faptele Apostolilor? Fara o anumita prejudecata pot spune chiar dogmatica?Eu frecventez si cred invatatura penticostala desi in urma cu ceva ani eram foarte sceptic. Poate ca ar fi o provocare sa meditati inaintea Cuvintului lui DUmnezeu si sa va puneti sincer intrebari pertinente in ceea ce priveste lucrarea Duhului Sfint si miscarea penticostala. De asemenea nu pot fi nici in acord cu abuzurile care se realizeaza intre unii membrii ai acestei miscari, insa poate ca ar fi interesant sa va intrebati personal daca aceste abuzuri sunt norma lui Dumnezeu sau se incearca o discreditare cu buna stiinta a ceva care are un fundamnet bibilic?
    Cu respect pentru Dumneavoastra,
    un simplu slujitor al Domnului

    marcel

    Noiembrie 20, 2008 at 10:18 pm

  6. mai oameni buni, fiecare crede in ceea ce il face sa se simta mai bine. nu poti sa zici cuiva ca nui bine sa crezi in aia sau in cealalta.

    de ex: mie daca imi place conopida murata(despre care cred ca e extraordinara) inseamna ca si X sau Y trebuie sa manace neaparat ? nu. fiecare are gusturile lui.

    deci fratilor, nu va mai certati pe bloguri sau forumuri pe acest subiect ca nu veti avea nimic de castigat.

    si acum de penticostali…

    daca ati citi mai bine „fundamentul biblic” al penticostalilor ati observa ca este unul incomplet, ceea ce inseamna ca fondatorii miscarii s-au jucat dea IISUS.
    nu poti forma o religie bazata doar pe niste marturii selectate.

    de ex. daca ortodocsii au 2 picioare, atunci penticostalii au numai 1. (cunoscatorii stiu la ce ma refer, dar nu accepta)

    in final, mentalitatea si credinta penticostalilor e F BUNA si chiar ma reprezinta cu toate ca eu sunt ortodox.

    danniel

    Decembrie 16, 2008 at 11:49 am

  7. pentru fratii ortodocsi o intrebare: unde scrie sa te inchini la icoane? unde scrie sa te inchini la oameni morti si sa pupi resturile lor? unde scrie sa te inchini sau sa te rogi la ingeri sau la sfanta fecioara? va rog datimi asemenea versete dar daca nu esti scris asa in biblie inseamna ca voi sunteti rataciti si nu pocaiti sau sectanti cum ii numiti voi ortodoxii. am un sfat bun pentru prasfintiile voastre frati ortodocsi cautati sa nu fiti sectanti fata de Dumnezeu ci fata de oameni caci oamenii au putere dor sa vateme trupul atunci cand este sectant fata de ei dar Dumnezeu are putere sa arunce sufletul in iad pentru vecie daca nu deveniti sectanti fata de asazisi sfinti sau prefericti si preasfintiti preoti ortodocsi.

    Despre cinstirea (nu inchinarea) icoanelor
    Pr. SAVATIE BASTOVOI
    referitor la icoane

    „Cugetat-am la toate lucrurile Tale, la faptele mainilor Tale m-am gandit”, zice David (Ps. 142), deplangandu-si intr-un fel neputinta de a nu putea vedea pe Dumnezeu, despre care Insusi Hristos va marturisi mai tarziu: „Multi prooroci si drepti au dorit sa vada cele ce priviti voi, si n-au vazut (Mt. 13-17)”.
    Prin Iisus Hristos, acest dor de a vedea pe Dumnezeu s-a implinit. Dumnezeu Cel nevazut S-a facut vazut, deci a avut o prezenta istorica. Si deoarece (si numai pentru ca) Dumnezeu S-a facut vazut, noi Il putem reprezenta in icoane. Iata de ce icoana nu este chip cioplit (Ies. 20, 4), caci nu este asemanare „nici a celor ce sunt in cer – sus, nici a celor ce sunt pe pamant – jos”, ci chip (eicon) al Insusi Facatorului, Care „n-a defaimat nici n-a lepadat ruga saracului, nici n-a intors fata Lui de la El si cand a strigat catre Dansul l-a auzit” (Ps. 21, 27-28).
    A refuza posibilitatea reprezentarii lui DUmnezeu in icoane inseamna a tagadui intruparea lui Dumnezeu. Deoarece, ceea ce este cuvantul in Evanghelia scrisa, aceea este culoarea si linia in Evanghelia pictata. Ce a vestit Evanghelia si nu a vestit icoana, sau daca vreti, ce a invatat icoana impotriva si in contradictoriu cu Evanghelia? Icoana nu este altceva decat o teologie in culori. [2]

    Citeste cartea „Idol sau icoana?” http://www.librarie.net/carte.php?id=13336&nia=593

    Pr. ILIE CLEOPA
    1. Adam a fost facut dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu (Fac. 1, 26-27)
    2. Iisus Hristos, ca om, este chipul lui Dumnezeu (II Cor. 4, 4; Col. 1, 15).
    3. Iisus Hristos este „chipul fiintei lui Dumnezeu” (Evrei 1, 3).
    4. In lisus Hristos, Dumnezeu S-a aratat in Trup (I Tim. 3, 16) si cu chip de om (Filip. 2, 7-8).
    5. Sfantul Duh S-a aratat la Iordan in chip de porumbel (Matei 3, 16-23).
    6. Sfantul Duh la Sfanta Cincizecime S-a aratat in chip de limbi ca de foc (Fapte 2, 3). Si toate acestea sunt chipuri fara sa fie idolatrie.
    7. In Testamentul Vechi icoanele au fost facute chiar cu porunca lui Dumnezeu (vezi Ies. 25, 18-22; 26, 31 s.a.).
    8. Dumnezeu Insusi – Care a poruncit categoric prin porunca I a Decalogului a nu ne inchina la idoli – a poruncit a se face chipurile de heruvimi, ceea ce inseamna ca acesti heruvimi lucrati de mana de om sunt icoane si nu idoli.
    9. Aceste icoane ale Vechiului Testament se chemau „heruvimii slavei” (Evrei 9, 5).
    10. Perdelele, covoarele si alte obiecte din biserica veche au fost facute cu chipuri de heruvimi, la porunca lui Dumnezeu (Ies. 36, 8 si 37, 7-9; II Parai. 3, 10-14; III Regi 6, 23-28).
    11. Inaintea icoanelor din Vechiul Testament se aduceau jertfe (III Regi 3, 15).
    12. Inaintea acestor icoane ale heruvimilor se cantau lui Dumnezeu cantari de lauda si de preamarire (Ps. 137, 1).
    13. Inaintea icoanelor din Vechiul Testament se aprindeau candele, preotii le tamaiau cu mare cinste, dupa porunca lui Dumnezeu si iudeii le venerau si se inchinau la ele (vezi Ies. 30, 6-8; 27, 20-21, Iosua 7, 6).
    14. Cinstirea acestor chipuri de heruvimi – ce erau in templu – niciodata nu a fost dezaprobata de Hristos sau de Sfintii Apostoli.
    15. Atat Mantuitorul cat si Sfintii Apostoli au cinstit si s-au inchinat in templu inaintea acestor chipuri facute de maini omenesti (Marcu 11,7; Fapte 24, 11 s.a.).
    16. In Testamentul Nou inchinarea la idoli este oprita cu anatema, iar inchinarea la sfintele icoane nicidecum, nefiind totuna icoana cu idolul; idolii se socoteau a fi zei sau dumnezei, pe cand icoana este numai o inchipuire, a carei cinste trece la chipul cel dintai, adica la cel zugravit pe ea: fie a lui Dumnezeu, fie al Maicii Domnului sau al vreunui sfant.
    17. Istoria Sfintei Traditii si practica dintotdeauna a Bisericii si pana azi, sfintele icoane au fost cinstite si venerate.
    18. Icoanelor si sfintilor se aduce venerare iar nu adorare, care se cuvine numai lui Dumnezeu.
    19. In fata icoanelor ceri mijlocire si ajutor duhovnicesc, nicidecum nu le rostesti: „Miluieste-ma, caci tu esti dumnezeul meu.” [4]

    Despre cinstirea moastelor sfintilor
    Puterea dumnezeiasca ce lucreaza prin trupurile Sfintilor dupa moartea lor e o continuare, dar si o intensificare a puterii ce lucra prin trupurile lor cat au fost in viata. Chiar umbra trupului lui Petru avea puterea sa vindece pe bolnavii peste care trecea (Fapte 5, 15). Unii bolnavi se vindecau prin simpla atingere de stergarele folosite de Sfantul Apostol Pavel (Fapte 19, 11).
    http://www.crestinortodox.ro/viata-de-apoi/69169-cinstirea-sfintelor-moaste

    eu

    Noiembrie 26, 2009 at 6:26 pm

  8. Va rataciti, imi pare rau. Scrie clar in porunci in Exod „Sã nu-ti faci chip cioplit, nici vreo înfãtisare a lucrurilor care Sunt sus în ceruri sau jos pe pãmânt sau în apele mai de jos decât pãmântul.
    Sã nu te închini înaintea lor si sã nu le slujesti;
    (Exod 20 v.4,5) Asta include si icoanele care sunt „o infatisare” a unor oameni, nicidecum sfinti pentru ca unul singur pe pamant a fost si ramane sfant: Hristos.

    George

    Martie 14, 2010 at 10:31 pm


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: