REACTIV

Reactii la cele ce se intimpla in preajma…

Minoritatile nationale din Moldova ar dori unirea cu Romania…

with 13 comments

Unirea cu Romania, in cazul disparitiei statului Republica Moldova, este o sperietoare pentru multi, aici asi vrea sa vorbesc despre despre o unire nefortata, cu pastrarea statalitatii moldovenesti, unde disparitia R Moldova ca stat ar fi o decizie libera si nedurerosa pentru cei de pe ambele maluri ale Prutului.

De ceva timp ma gindesc ca daca unirea tarilor romanesti (nu neaparat cu disparitia R.Moldova de pe harta) sar dori de cei de peste Prut cel mai simplu scenariu ar fi simplifiocarea procedurii de redobindire a cetateniei romane. Cel mai simplu scenariu schimbarea legislatiei romane, in sensul obtinerii cetateniei pentru toti cei care au in buletinele de identitate cu nationalitatea moldoven(ca) . In acest context conditia obligatorie ar fi cunoasterea limbii romane (moldovenesti) si a istoriei principatelor romane. Pentru a cistiga si simpatiile rusilor, gagauzilor, ucrainenelor si a altor minoritati etnice s-ar putea acorda cetatenia in conditiile in care macar unul din parinti, bunei e moldovean si doritorul de cetatenie europeana cunoaste limba si istoria si a locuit pe teritoriul republicii Moldova cel putin 20 de ani.

Sint cunoscute cazuri cind dobindirea cetatenei romanesti nu era o problema, ba din contra se obtina si ceva profit, vorbitorii de limba rusa profitau de acest moment, astfel incit multi dintre ei (mai alesi cei din Chisinau) au deja cetatenie romanesca.

Urmarile benefice pentru moldovenii cu cetatenie Romana ar fi urmatoarele:

  1. Libera circulatie in spatiul Uniunii Europene
  2. Acces liber pentru la institutiile de invatamint din Romania (si din UE)
  3. Protejarea buisenesului (intreprinderele in R Moldova ar putea fi inregistrate ca intreprinderi cu capital strain)
  4. Libera decidere daca se merita sau nu a ne uni (regionalismul a fost intodeana un fenomen raspindit in Basarabia)
  5. Frica autoritatilor anti-romanesti de anexare fortata prin uzurparea puterii s-ar spulbera , fiindca nu va mai fi temei (oamenii oricum circula liber in ambele tari)
  6. Fobiile care le avem fata de romani ar pute fi verificate la veridicitate
  7. Cunoastrea si aplicarea limbii romane (moldovenesti) de catre vorbitorii de limba rusa

Written by Ursus Becalis

Iunie 21, 2008 la 8:42 am

Postat in Politic, Social

Tagged with , ,

13 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. uite !!! ai dreptate cunosc si eu multe persoane care au cetatenie romana si sunt vorbitori dee limba rusa ….

    Multi doresc asta …cred cai o majoritate si nu minoritate,

    asta depinde de basescu si de nimeni altul…

    Numai bine!!!

    mihai

    Iunie 22, 2008 at 5:25 am

  2. Exista o frica reciproca a oamenilor din etniile rusa si romana. Fiecare ii numeste pe ceilalti „cuceritori”. Pe baza acestei frici oamenii nici macar nu comunica unii cu altii. In Tiraspol am probleme serioase in a gasi un translator care sa si poata traduce bine din rusa. Am gasit in schimb un meditator care ma ajuta sa progresez foarte epede in invatarea limbii ruse. sper ca asta sa ajute intre-un fel sau altul la construirea comunicarii acolo.

    Mihaela Onofrei

    Iunie 22, 2008 at 11:52 am

  3. Asteptam cu nerabdare schimbari in legislatia romana!
    Vrem unire cu Romania!

    sandutza

    Iunie 22, 2008 at 6:17 pm

  4. Da..kiar cuceritor…Mihaela a spuso la 10!…pai de limba rusa..defapt..noi….poporu roman neamul lui SHtefan Cel Mare nu trebuia s traim cu rushii shi ei ,sa ne numeasca cueritori…cind defapt am trait aici secole shi milenii intregi..
    Eu limba rusa o shtiu la perfectsie..dar shtitsi de ce?pentru ca tatal meu a fost represat..de cine ha??de rushi..shi avea doar 4 ani!va las la gind
    UNIRE ROMANIA!

    Reactiv: Ideia este de a calma spiritele si de a intelege ca pe om nu trebuie sa-l silesti ci sa-l convingi. Daca nu a mers cu impunerea dupa 89, ar trebuie de incercat cu stimularea (cetatenia europeana e un stimul adecvat).
    Represiiile au fost organizate de sovietici si este o diferenta fiindca erau represati si rusii, ukrainenii, pribaltii, uzbecii etc. (iar la cirma era un georgian…)

    MendoZ

    Iunie 23, 2008 at 4:42 am

  5. Sa speram ca asa va fi, Reunirea cu Tara mama este un act necesar si spre asta ne indreptam. Prin urmare in scurt timp toti Basarabenii isi vor recapata drepturile pierdute. Am insa mari rezerve vizavi de dobandirea cetateniei romane pentru cei veniti dupa 1944 aici odata cu organele de ocupatie sovietice, si care din start au o ura fata de noi bastinasii din Basarabia, daramite fata de fratii de peste Prut! Atentie mare Romanie cui dati cetatenii. Toata aceasta pleava spurcata sa se care la Rasaritu Departat de unde a venit! Ca in acei 100 ani cat au parazitat acest pamant nu s-au catadicsit canai sa invete „buna ziua”,pai bine, astia niciodata nu o sa invete istoria si mai ales limba noastra. Deaceia sfatui Statul Roman sa acorde cetatenie doar bastinasilor moldoveni, asa cum fac tarile baltice(Lituania si estonia), restul cetatenilor asa zisului stat moldovenesc care sant rusofoni, sa nu uite ca pentru ei exista Programa de Reintoarcere a Rusilor la Maica Rusia, demarat de tovarasul Putin.
    Numai de bine Natiune!

    Reactiv: Parerea mea ca pe mesaje anti-rusesti nu se poate face mare treaba, asta trebuie s-o inteleaga roamanii de pe ambele maluri. Seamana mai mult a provocari decit a chemarede a face ceva constructiv. Poporul rus ca si celelalte popoare sovietice a avut de suferit si el de pe urma regimului nu mai putin ca noi. Cu atit mai mult ca la cirma atunci cind erau deportari etc. era un georgian, iar mai tirziu un ucranian (Stalin si Hrushcheov) 😦 .

    costache

    Iunie 23, 2008 at 6:09 am

  6. …intr-adevar trebuie de gasit o solutie viabila pentru ca autoritatile de la Bucuresti impreuna cu basarabenii abili si destepti sa infaptuim Unirea….
    Unire frati romani!

    basarabia

    Iunie 23, 2008 at 10:29 am

  7. Pana acum, cand Romania a fost poate mai pregatita sa va primeasca, voi ati refuzat Unirea. Asta e un adevar care nu prea a fost pomenit dar, acum cand Romania este un UE, voi v-ati adus aminte ca sunteti romani. Dupa pererea mea voi vreti doar acces la spatiul Comunitatii Europene si dupa ce il veti avea, o sa uitati ca sunteti romani cum ati uitat atatia ani. Ati vrut independenta, acum o aveti!!!!

    razvanycyu

    Iunie 24, 2008 at 6:12 am

  8. eu sunt din romania. de mic de cand tata imi spunea ca blestemati suntem noi romanii ca am lasat basarabia in mana rusilor ma gandesc ca va veni si clipa cand vom fi iertati.trebuie dragii mei basarabeni sa incercati sa gasiti istoria adevarata. incercati sa veniti alaturi de noi nu sa ne numiti cuceritori. jale mare a fost in romania atunci ca v-am pierdut si astazi e ca nu ne vreti

    spiridon vasile

    Martie 17, 2009 at 9:56 pm

  9. SALUT BASARABENILOR!

    nicu DIN IASI

    Aprilie 8, 2009 at 12:05 am

  10. MA GINDESC CU TRISTETE CA CE INCERCATI SA FACE-TI VOI IN ZILELE ASTEA AM FACUT NOI ACUM 20 ANI!ERAU ALTE VREMURI IN CARE EUROPA SI SUA SE UITAU CU ADMIRATIE SI DESCHIDERE LA BIETII ROMANI,DAR ACUM MA TEM CA LUCRURILE STAU PUTIN DIFERIT!NIMENI NU VREA SA SE PUNA RAU CU URSUL'[RUSIA]IN A CAREI INFLUENTA SINTETI 100% IAR PROSTII CUM CA ROMANIA VREA UNIREA!?/ EU NU CRED CA MAJORITATEA ROMANILOR AR VREA UNIRE CU MOLDOVA!SA VA AJUTE DUMNEZEU SA TRECETI CU BINE DE INCERCAREA ASTA SI SA NU TRIMITA PUTIN TANCURILE PESTE VOI!OARE CINE S-AR BAGA?VA ZIC EU NIMENI[VEZI CE S-A INTIMPLAT CU GEORGIA].O SEARA BUNA PENTRU TOTI ROMANII DIN BASARABIA

    nicu DIN IASI

    Aprilie 8, 2009 at 12:22 am

  11. p.s. AS VREA DIN TOT SUFLETUL SA SE UNEASCA ROMANIA CU MOLDOVA! dar sint atitea piedici si majoritatea de la comunistii si rusofonii din moldova.DIN PACATE IN ACESTI 50 ANI AU FOST DEPORTATI ROMANII SI ADUSI ALTE NATII RUSESTI IN LOC!CE NEDREAPTA E VIATA ASTA,ACUM MAI BINE DE 50 ANI VA NUMEATI ROMANI SI NU ALTCEVA!

    nicu DIN IASI

    Aprilie 8, 2009 at 12:37 am

  12. cunoasterea limbii este ca o comoara

    daniela

    Septembrie 13, 2009 at 1:52 pm

  13. romania nu este un stat cotropitor,romania este tara voastra.locul basarabiei in sanul romaniei ,este acelasi cu al ardealului,munteniei,banatului si al celorlalte provincii istorice

    ioan

    Ianuarie 4, 2011 at 10:08 pm


Lasă un răspuns

