REACTIV

Reactii la cele ce se intimpla in preajma…

Acte necesare pentru redobindirea cetateniei romane.

with 92 comments

Mai multe detalii gasiti aici http://cetatenie.md-eu.info/

REDOBÂNDIREA CETĂŢENIEI ROMÂNE pentru basarabeni şi bucovineni
LEGISLAtIE / ACTE NECESARE

Sursa: http://cetatenie.md-eu.info/

Dobandirea, redobandirea, acordarea si renuntarea la cetatenia romana sunt reglementate prin Legea cetateniei romane nr.21/1991 cu modificarile ulterioare (vezi detalii aici – varianta pentru Internet Explorer sau format .PDF) .
Autoritatea competenta pentru procesarea si prelucrarea diverselor solicitari in materie de cetatenie este Biroul Cetatenie din cadrul Ministerului Justitiei (conform legislatiei actuale, la Bucuresti pot depune dosarul de redobandire a cetateniei doar basarabenii si bucovinenii care fac dovada ca au stat legal 48 de luni pe teritoriul Romaniei)

1. REDOBÂNDIREA CETĂŢENIEI române de către persoanele care au pierdut această calitate înainte de 22 decembrie 1989 şi descendenţi de gradul I şi II ai acestora

ACTE NECESARE

De la BUNICI (un singur cuplu – parintii mamei sau ai tatei):

  • Certificat de nastere sau de deces – original si copie legalizata
  • Certificat de casatorie sau de divort – original si copie legalizata

De la PĂRINŢI:

  • Certificat de nastere – original si copie legalizata
  • Certificat de casatorie sau de divort – original si copie legalizata

ACTELE SOLICITANTULUI de cetăţenie:

(Mai multe detalii gasiti aici http://cetatenie.md-eu.info/ )

  • Certificatul de nastere – original si copie legalizata
  • Pasaportul – original si copii legalizate ale paginilor:
    • - unde apare fotografia si datele personale;
    • - unde apare semnatura si dovada prelungirii pasaportului (daca este cazul)
  • Cazierul Judiciar din Republica Moldova – original
  • Cazierul Judiciar din Romania – original
  • Doua declaratii pe propria raspundere facute la un Notar Public cun care sa rezulte capersoana care depune dosarul :
    • - nu a mai depus o alta cerere de redobandire a cetateniei romane si
    • - nu a intreprins activitati impotriva ordinii de drept
  • Permisul de sedere temporara – original
  • Adeverinta de la Autoritatea pentru Straini din cadrul MAI care dovedeste sederea legala timp de 4 ani pe teritoriul Romaniei – original (la solicitare – in cazul in care nu aveti carnet/legitimatii pentru a face aceasta dovada)

2. ADRESĂ Birou Cetăţenie: str. Petofi Şandor nr.47, sector 1, Bucuresti

Program lucru cu publicul :

    • Luni si miercuri – de la ora 9.00 – la 16.00
    • Pauza de la ora 12.00 la 12.30

Audienta la ªeful serviciului cetatenie :

    • Luni de la 11.00 la 13.00
    • Pentru informatii: Tel.: (+40) 21.222.3130

Ca reper: intrebati cum ajungeti la Piata 1 mai sau Ambasada Italiei, de-aici e usor de gasit. Daca veniti de la Gara de Nord, pana in Piata 1 sunt doar cateva statii, ajungeti pe jos in 10 minute.

Cererile de redobandire a cetateniei romane pot fi depuse si la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei din strainatate.

————————————–

3. ADRESA Ambasadei Romaniei din Rep.Moldova:

Ambasada: Chisinau, str. Bucuresti, nr. 66/1 (Localizare)

Ambasada Romaniei poate fi apelata la numarul de telefon 21.30.37

E-mail: ambrom@moldnet.md

Program de lucru: luni – vineri, orele: 8,00-14,00

Sectia consulara: Chisinau, str. Vlaicu Parcalab nr. 39

Telefon: 23.76.22

Acte necesare pentru foştii cetăţeni români care au pierdut cetăţenie română înainte de 22.12.1989 din motive neimputabile lor sau le-a fost ridicată fără voia lor, precum şi descendenţi de gr. I şi II ai acestora. (Art. 10 indice 1 din Legea nr. 21/1991)

ACTE NECESARE
1. Buletinul sau cartea de identitate în copie legalizată sau „conform cu originalul”; cu semnătura în clar a consulului (diplomatului) care primeşte cererea şi ştampila rotundă, în cazul depunerii la misiunile diplomatice ale României sau Consulatele României în străinătate. (pentru persoanele căsătorite cu cetăţeni români este necesară o copie legalizată a buletinului sau a cărţii de identitate a soţului);
2. Cazier judiciar din România;
3. Cazier judiciar din străinătate, cu traducere în limba română, legalizată (unde este cazul);
4. Acte de stare civilă (certificat de naştere, căsătorie, deces sau divorţ) în copii legalizate pentru titular şi ascendenţi (părinţi, bunici), foşti cetăţeni români;
5. Declaraţie personală, autentificată la notar sau consulat din care să rezulte dacă a mai depus sau nu o altă cerere de redobândire a cetăţeniei române;
6. Declaraţie personală autentificată la notar sau consulat din care să rezulte că în prezent nu întreprinde şi nu sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept, ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu a desfăşurat asemenea activităţi;
7. Declaraţie personală autentificată la notar din care să rezulte menţinerea domiciliului în străinătate sau stabilirea domiciliului în România;
8. Certificate de stare civilă în copii legalizate pentru copiii minori ai solicitanţilor
9. Acordul soţilor pentru redobândirea cetăţeniei de către copiii minori, dat prin declaraţie autentificată la notar;
10. Consimţământul minorilor de peste 14 ani pentru redobândirea cetăţeniei române dat prin declaraţie autentificată la notar în prezenţa unui părinte;
11. Dovada reşedinţei sau a domiciliului în România de cel puţin 4 ani eliberată de Oficiul Român pentru Imigrări din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative în copie legalizată, pentru persoanele care se află în această situaţie (elevi, studenţi, salariaţi, oameni de afaceri, etc.) dacă cererea este depusă direct la Ministerul Justiţiei – Direcţia Cetăţenie.

TAXE
· Nu se percep taxe

IMPORTANT:
· Toate actele se depun într-un dosar cu şină.
· CERERERILE SE DEPUN PERSONAL şi doar în cazuri temeinic justificate prin acte doveditoare de un reprezentant legal (mandatar sau avocat)!
· CERERILE SE PRIMESC NUMAI ÎNSOŢITE DE TOATE DOCUMENTELE
· CERERILE SE DEPUN LA AMBASADA ROMÂNIEI DIN ŢARA DE DOMICILIU!
· CERERILE POT FI DEPUSE LA MINISTERUL JUSTIŢIEI – DIRECŢIA CETĂŢENIE DE CĂTRE PERSOANELE CARE AU DOMICILIUL SAU REŞEDINŢA ÎN ROMÂNIA, DUPĂ ÎMPLINIREA UNUI TERMEN DE 4 ANI DE LA MOMENTUL OBŢINERII DREPTULUI DE ŞEDERE, RESPECTIV AL DOMICILIULUI ÎN ROMÂNIA.
· Datele de stare civilă din documentele depuse trebuie să corespundă cu cele din certificatul de naştere !
· Nu este necesară apostilarea pentru documentele din Rep. Moldova şi cele din Ucraina.

Sursa: http://www.just.ro/Sections/PrimaPagina_MeniuDreapta/TotuldespreCet%C4%83%C5%A3enie/Cet%C4%83%C5%A3enie/art10indice1/tabid/593/Default.aspx

Written by Ursus Becalis

aprilie 22, 2009 at 12:39 pm

92 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. sînt cetàtean al Republicii Moldova. As putea depune actele pentru redobîndirea a cetateniei Române ïn Italia Torino. Mama cetàtean Român. Multumesc

    Nicola

    aprilie 24, 2009 at 9:05 am

    • sotia is face pasapurt romin,pentru ce eu Sotu trebue sai dau iscalitura la notar

      Ruslan

      iunie 12, 2012 at 8:51 pm

    • Ai aflat , pună la urma urmei?

      Taty

      noiembrie 30, 2012 at 1:24 pm

  2. Incercati sa aflati despre aceasta la consulat/ambasada.

    Ursus Becalis

    aprilie 24, 2009 at 9:10 am

  3. spuneti-mi va rog daca parintii mei sint divortati iar eu am deja familia mea, pentru cererea de cetatenie romina imi trebuie obligatoriu si certificatele de deces ai bunicilor din partea tatalui?

    Daniela

    aprilie 28, 2009 at 9:37 pm

  4. […] Legea cetăţeniei cu modificările operate de Ordonanţa de Urgenţă anunţată de T. Băsescu Acte necesare (sortate) vezi aici : Acte necesare pentru redobindirea cetateniei romane. […]

  5. Eu am scris cerere pentru obtinerea Cetateniei Romane si am trimis scrisoarea recomandata prin posta la Ambasada Romaniei din Chisinau. Vreu sa stiu daca pot sa merg la Bucuresi sa depun actele pentru obtinerea Cetateniei Romane fara sa astept raspuns la cererea care am depus-o la Chisinau?

    Puteti daca aveti permis de sedere in RO, dosarul doar nu l-ati depus aici, doar cererea a fost depusa

    Grigore din R.Moldova

    aprilie 30, 2009 at 7:50 pm

  6. ACEEAS SITUATIE E SI LA MINE SI LA SOTIE AM TRIMIS CSRISOARE CU RECOMANDATIEDAR NICI UN REZULTAT. DOCUMENTELA SUNT IN REGULA, LEGALIZATE LA NOTARIAT, RETUL ASTEPTAM DE LA AMBASADA. SA ASTEPTAM SEVA ORI CU ASTA NEAM ALES? MULTUMESC

    Anatolii din O RHEI

    mai 3, 2009 at 6:40 pm

  7. ACEEAS SITUATIE E SI LA MINE SI LA SOTIE AM TRIMIS SCRISOARE CU RECOMANDATIE DAR NICI UN REZULTAT. DOCUMENTELE(CERTIFICATELE DE NASTERE LA PARINTI, COPII SI ALE NOASTRE SUNT IN REGULA), LEGALIZATE LA NOTARIAT, RETUL ASTEPTAM DE LA AMBASADA. SA ASTEPTAM SEVA ORI CU ACEASTA NEAM ALES? MULTUMESC

    Anatolii din O RHEI

    mai 3, 2009 at 6:44 pm

  8. buna!
    acum 2 ani am depus cerere de redobindire mi-ai venit un cartonas rosu! spuneti-mi varog ce sa fac mai departe!!??

    Probabil ati mai putea trimite cerea o data, sau sunati la ambasada sa aflati soarta cererii anteriore (ma indoiesc insa ca o sa aflati ceva)

    Adrian

    mai 4, 2009 at 2:08 pm

    • cu cartonasul rosu te apropii de ghiseul 6 la consulat si vezi chind esti programat.Dar acum depun dok cei,care au scris cerere in 2005.asa ca trebuie de mai asteptat.

      lilianaza

      mai 11, 2009 at 6:37 pm

  9. Sunt cetatean al Republicii Moldova bunicii si parintii nu au avut cetatenie romana ete posibil ca eu sa o dbindesc? Si cum e posibil (daca da)

    Iurie

    mai 5, 2009 at 11:38 pm

  10. Am redobîndit cetăţenia română în a.1995.Mi s-a perfectat paşaportul pentru cetăţenii români cu domiciliul în republica Moldova cu valabilitatea de 5 ani,adică pînă în a.2000.Din diferite motive nu am avut posibilitate să-i prelungesc valabilitatea.Ce acte sînt necesare şi unde trebuie prezentate pentru a primi alt paşaport.Mulţumesc!

    Galina

    mai 7, 2009 at 10:09 am

  11. Eu am scris cerere pentru obtinerea cetateniei Romane am primit un cartonas roz nustiu unde ma adresez mai departe la ambasada cu toate actele. Imi poate raspunde cineva.Multumesc anticipat.

    Liliana

    mai 13, 2009 at 10:48 am

  12. As vrea sa stiu ce acte sunt necesare pentru dobindirea pasaportului roman. Stie cineva strada de la ambasada de la Bucuresti. Multumesc.

    Andrian

    mai 19, 2009 at 7:20 pm

  13. Unde de depus cerere pentru redobindirea cetateniei romane si care este procedura

    Corina Plesca

    mai 25, 2009 at 10:59 am

  14. Parintii mei au divortat.noi copiii am facut cetatenie romiina pe baza tatalui.stie cineva cum ii putem face mamei.mai ales ca maica-sa(bunica noastra)are certificat de nastere rominesc emis 1924 de catre autoritatile romine.Mersi mult

    Victoria

    mai 26, 2009 at 1:11 am

  15. salut,,,,as vrea sa stiu ce acte necesare pentru pasapot roman daca sunt cetatean al republicii moldova

    Ana

    mai 26, 2009 at 4:57 pm

  16. am primit cartonasul rosu apoi lam perdut , cesa fac ?

    konstantin

    iunie 14, 2009 at 10:07 am

  17. salut. in privinta resedintei(temporale) pe teritoriul roman, este necesar? daca da cum e posibil de obtinut? apoi, cazierul juridic din Romania unde se obtine si in cit timp il obtii? va multumesc

    Viorica

    iunie 20, 2009 at 10:16 am

  18. buna.spunetimi va rog unde pot sa depun cererea de pentru cetatinie romina si ce acte tresa am cu mine …eu am rude in romania soroile mele sunt casatorite in romamia pot obtine cetetinie…multumesc…

    diana

    iunie 25, 2009 at 8:28 pm

  19. salut……daca eu vreau sa invat in Romania, acesta nu este un motiv de redobindire a cetateniei? Este necesara resedinta temporara? Cum se poate de obtinut cazierul juridic din Romania daca eu nici nu am locuit pe teritoriul ei?

    olga

    iulie 1, 2009 at 12:34 pm

  20. salut. as vrea sa stiu cum se scrie solicitarea de a depune cererea de redobandire a cetateniei romane la consulatul roman din Barcelona.

    va multumesc pentru atentie

    valentin

    august 2, 2009 at 9:57 pm

  21. salut,daca parinti mei sunt divortati si eu vreau sa-mi depun actele mele penrtu cetatenie romina numai din partea mamei,dar actele bunicilor pot sa le iau din partea tatalui sau nu poate cine va sa-mi raspunda la aceasta intrebare?

    marina

    august 30, 2009 at 7:19 pm

  22. din ce cauza pe curaj net nu apar ultimile publicatii ale monitorului oficial n 1,unde ash putea gasi recentele informatii despre listele din MO n1 de acordare shi redobindire a cetateniei romane

    mdvasile

    septembrie 5, 2009 at 11:09 pm

  23. Salutare, Doresc sa-mi depun actele la redobimdirea de cetatean al Rominiei, am expediat scrisoare prin posta Moldovei in adresa Ambasadei dar nu am primit nici un raspuns. Intrebarea – de la ce s-o incep si unde sa ma adresez.

    Galina

    septembrie 24, 2009 at 8:31 am

  24. Cum pot obtine cazierul judiciar din Romania? Il pot obtine si de la ambasada din tara mea s-au e necesar sa merg in Romania?

    Iuliana

    octombrie 3, 2009 at 10:00 am

  25. Ce scrisoare trebuie de trimis pentru a primi invitatie la ambasada pentru a depune actele de redobandire a cetateniei romane?? Si cum sa-mi fac cazier juridic romanesc??

    Slava

    noiembrie 6, 2009 at 8:45 pm

  26. Acte necesare pentru dobindirea cetăţeniei române,de către cetăţeni ai Republicii Moldova?

    Rujin Antonina

    decembrie 8, 2009 at 12:34 pm

  27. am rude in romania de gradul trei as putea sa obtin cetatenie romaneasca cum?

    vadim

    decembrie 11, 2009 at 12:22 pm

  28. Spunetimi va rog,daca parintii mei sint devortati si tata are cetatenie rom.de 10 ani,iar eu am 21 de ani,as putea sa dobindesc si eu cetatenie rom? si de care acte am eu nevoie pentru a depune.Va multumesc anticipat!!!

    eduard

    decembrie 15, 2009 at 5:12 pm

  29. Buna Ziua! As vrea sa ma ajutati!Spuneti-mi va rog ce scrisoare as putea trimite pentru a primi o invitatie la Ambasada pentru a depune actele necesare pentru a-mi face pasaport romin si cum sa obtin acel cazier juridic rominesc? Si in cit timp pot primi un raspuns? Va mulumesc mult!Astept raspuns!

    Lia Dediu

    decembrie 18, 2009 at 7:11 pm

  30. va rog sa ma lamuriti si pe mine…as vrea sa fac si eu actele necesare pentru redobandirea cetateniei. referitor la adeverintele de nastere ale buneilor – eu am doar bunica, n-am avut bunel pe linia tatei, ce trebuie sa fac? sa cer duplicatul adeverintei de nastere a bunicii si atit? Va multumesc

    maia

    decembrie 20, 2009 at 7:58 pm

  31. Unde pot gasi model de cerere, declaratie necesare pentru dosar?

    Irina

    ianuarie 4, 2010 at 11:01 pm

    • va redam modelel solicitate : cerere redobandire cetatenie :

      Domnule Preşedinte,

      Subsemnatul (a) …………………………………………………………

      născut (ă) la data de ………………….. în localitatea ……………………….

      jud. ………………… ţara ………………………… fiul / fiica lui ……………… şi al …………… cetăţean ……………., cu domiciliul în localitatea ………………… str. …………………….. jud. ……………… şi reşedinţa în localitatea ………………… str. …………………………….. jud. ……………………… ţara ……………………..
      simţindu-mă ataşat faţă de România şi de poporul român, solicit redobândirea cetăţeniei române în temeiul art. 101 din Legea cetăţeniei române nr.21/1991, republicată şi modificată.

      Solicit acordarea cetăţeniei române şi pentru următorii copii minori:
      1. ………………………………. născut (ă) la data de ………………………
      2. ………………………………. născut (ă) la data de ………………………
      3. ………………………………. născut (ă) la data de ………………………

      Data ………………….

      Semnătura ………………

      Domnului Preşedinte al Comisiei pentru Cetăţenie de pe lângă Ministerul Justiţiei

      Notă: 1)Cererea se depune prin mandatar numai în cazuri temeinic justificate dovedite, prin înscris oficial. Mandatarul va depune şi copia propriului act de identitate.

      Nume ……………………………………………………………………..

      Prenume ………………………………………………………………….

      Data naşterii ………………………………………………………………

      Domiciliul : localitatea ………………………str.………………………nr.

      Bl. ………. Sc. ……. Ap. ……… judeţul …………, ţara…………………

      Paşaport ………………………………………………………………………

      Studii ………………. Ocupaţie ………………. Loc de muncă …………….
      RUDE
      1. PĂRINŢI:
      Tata …………………………………………………………………….
      Data naşterii …………………………………………………………….
      Locul naşterii …………………………………………………………..

      Mama ………………………………………………………………….
      Data naşterii ……………………………………………………………
      Locul naşterii ………………………………………………………….
      2. BUNICI:
      Nume ………………………………………………………………….
      Prenume ……………………………………………………………….
      Data naşterii ……………………………………………………………
      Locul naşterii ………………………………………………………….

      Nume …………………………………………………………………..
      Prenume ………………………………………………………………
      Data naşterii ………………………………………………………….
      Locul naşterii ………………………………………………………….
      3. STRĂBUNICI:
      Nume ………………………………………………………………….
      Prenume ……………………………………………………………….
      Data naşterii ……………………………………………………………
      Locul naşterii ………………………………………………………….

      Nume …………………………………………………………………..
      Prenume ………………………………………………………………
      Data naşterii ………………………………………………………….
      Locul naşterii ………………………………………………………….

      si cele trei declaratii :

      DECLARATIE

      Subsemnatul __________________, cetatean _________, de sex _____________, (ne)casatorit, nascut la data de _________________ in ____________________, fiul lui ____________ si _______________, domiciliat in __________________________, posesor al CI seria __ Nr. _____ eliberata de _________________ la data de ________________, pasaport nr. _____________ eliberat de ________________ la data de __________________, CNP ____________________, declar pe proprie raspundere ca doresc redobandirea cetateniei romane cu mentinerea domiciliului in strainatate.

      Prezenta declaratie a fost incheiata cunoscand ca declaratiile false sau inexacte sunt pedepsite de legea romana.

      DECLARANT
      _________________________

      DECLARATIE

      Subsemnatul __________________, cetatean _________, de sex _____________, (ne)casatorit, nascut la data de _________________ in ____________________, fiul lui ____________ si _______________, domiciliat in __________________________, posesor al CI seria __ Nr. _____ eliberata de _________________ la data de ________________, pasaport nr. _____________ eliberat de ________________ la data de __________________, CNP ____________________, declar pe proprie raspundere ca nu am mai depus o alta cerere pentru redobandirea cetateniei romane.

      Prezenta declaratie a fost incheiata cunoscand ca declaratiile false sau inexacte sunt pedepsite de legea romana.

      DECLARANT
      _________________________

      DECLARATIE

      Subsemnatul __________________, cetatean _________, de sex _____________, (ne)casatorit, nascut la data de _________________ in ____________________, fiul lui ____________ si _______________, domiciliat in __________________________, posesor al CI seria __ Nr. _____ eliberata de _________________ la data de ________________, pasaport nr. _____________ eliberat de ________________ la data de __________________, CNP ____________________, declar pe proprie raspundere ca nu intreprind sau sprijin actiuni impotriva ordinii de drept, ori a sigurantei nationale si nici in trecut nu am desfasurat asemenea activitati.

      Prezenta declaratie a fost incheiata cunoscand ca declaratiile false sau inexacte sunt pedepsite de legea romana.

      DECLARANT
      _________________________

      FIDE Ltd

      iulie 20, 2010 at 5:57 pm

  32. Spuneti-mi va rog daca bunicii dupa cum se cere pe oline(din partea mamei spre ex.) sunt decedati ambii , ce acte ale lor trebuie sa prezinta? E deajuns doar copia legalizata a certificatelor de deces, sau e nevoie si de certif de nastere, si de casatorie?
    Multumesc!

    Irina

    ianuarie 5, 2010 at 1:22 pm

  33. Salut toate persoanele,va rog frumos sa-mi dati un raspuns,eu sint casatorita cu o persoana Romina,am doi copii care au cetatanie Romina,dar dupa 11 ani de casatorie nu ne mai impacam,daca divortez,o sa am dreptul la cetatanie?acuma am permis de sedere in Romania,multumesc,la multi ani!!!

    Svetlana

    ianuarie 13, 2010 at 10:43 pm

  34. stie cineva o adresa unde sa-mi scriu datele si sa-mi apara rezultatul daca sunt sau nu in lista?

    violeta

    ianuarie 16, 2010 at 10:00 pm

  35. Buna, am si eu o intrebare. Doresc sa depun actele pentru redobindirea ceteteniei, dar in toate actele sint inregistrat Ivan si nu Ion, e vreo problema??? Trebuie sami modific actele din nou?? Datimi un rs va rog, mersi mult/

    Ion Filip

    ianuarie 19, 2010 at 12:39 pm

    • nu merje asa

      ion

      februarie 8, 2010 at 9:02 pm

    • va redam lista detaliata a actelor necasre. Atentie : in cazuri de neconcordanta nume, trebuie facuta schimbarea pe cale civila.
      *****
      Înainte de toate, important este să ştim că lista documentelor depinde de ziua de naştere a persoanei care solicită redobândirea cetăţeniei române. Aşadar:
      • Basarabenii născuţi înainte de 1 ianuarie 1940 nu au nevoie de actele părinţilor şi ale bunicilor;
      • Basarabenii născuţi după 1 ianuarie 1940, ai căror părinţi s-au născut înainte de această dată nu au nevoie de actele bunicilor;
      • Basarabenii născuţi după 1 ianuarie 1940, ai căror părinţi s-au născut după această dată au nevoie şi de actele bunicilor, şi de actele părinţilor.
      O să încep cu lista de documente în ordinea în care acestea vă sunt cerute odată ajunşi la Direcţia Cetăţenie a Ministerului Justiţiei din strada Petofi Sandor 47, Sector 1, Bucureşti (zona Pieţei 1 Mai – Link hartă) sau la orice reprezentanţă diplomatică a României din străinătate care acceptă dosare de redobândire a cetăţeniei române.
      1. Copie a permisului de şedere/carte de rezident
      Copie xerox simplă, nu e nevoie de legalizarea acesteia la un notar!
      Sunt vizaţi doar basarabenii care au obţinut drept de şedere pe teritoriul României şi cărora li s-a eliberat un act în acest sens: permis de şedere/permis de muncă/carte de rezident.
      Basarabenii care nu au drept de şedere în România prezintă o copie xerox simplă a buletinului de identitate sau, după caz, a permisului de şedere într-o altă ţară decât cea de origine.
      2. Caziere (unul din Republica Moldova şi unul din România)
      Copii xerox simple, nu e nevoie de legalizarea acestora la un notar!
      Cei care depun dosarul la o reprezentanţă dimplomatică a României din altă ţară decât cea de origine (Grecia, Spania, Portugalia etc.), trebuie să prezinte şi un cazier din ţara respectivă.
      Acte necesare pentru un cazier din Republica Moldova:
      • cerere – Model cerere cazier judiciar Republica Moldova;
      • actul de indentitate (buletin);
      • chitanta in valoare de 60 de lei (eliberat într-o zi) sau 30 de lei (eliberat în 10 zile);
      • procură autentificată notarial în situaţia când se solicită certificat de cazier judiciar pentru altă persoană.
      Acte necesare pentru un cazier din România:
      • cerere – Model cerere cazier judiciar Romania;
      • actul de identitate (permis de şedere/carte de identitate/paşaport);
      • timbru fiscal în suma de 2 RON (timbrul se achiziţionează de la oficiile poştale);
      • chitanţa în valoare de 10 RON (doar în cazul eliberărilor de urgenţă în 3 zile lucrătoare);
      • procură autentificată notarial în situaţia când se solicită certificat de cazier judiciar pentru altă persoană.
      Valabilitatea cazierului din Republica Moldova este de 3 luni, a celui din România de 6 luni.
      3. Copie legalizată a paşaportului
      4. Cerere tip (cererile se dau atunci când sunteţi înscrişi în lista de la intrare în sediul Direcţiei Cetăţenie – Cererea arată aşa, click!)
      5. Copie legalizată a certificatului de naştere al persoanei care depune dosarul
      6. Copie legalizată a certificatului de naştere sau de deces – tatăl
      7. Copie legalizată a certificatului de naştere sau de deces – mama
      8. Copie legalizată a certificatului de căsătorie sau de divorţ – părinţi
      9. Copie legalizată a certificatului de naştere sau de deces – bunic
      10. Copie legalizată a certificatului de naştere sau de deces – bunică
      11. Copie legalizată a certificatului de căsătorie sau de divorţ – bunici
      12. Cele 3 declaraţii:
      1. Declaraţie autentificată la notar din care să rezulte că nu aţi mai depus o altă cerere de redobândire a cetăţeniei române – Model declaraţie, click!;
      2. Declaraţie autentificată la notar din care sa rezulte că în prezent nu întreprindeţi şi nu sprijiniţi acţiuni împotriva ordinii de drept ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu aţi desfăşurat asemenea activităţi – Model declaraţie, click!;
      3. Declaraţie autentificată la notar cu privire la menţinerea domiciliului în străinatate sau stabilirea domiciliului în România. Aceeaşi opţiune se face şi pentru copiii minori pentru care se solicită redobândirea cetăţeniei române – Model declaraţie, click!;
      Aşa arată lista de bază.
      Pentru cei căsătoriţi, lista mai include şi o copie legalizată a cărţii de indentitate/buletinului soţului/soţiei.
      Pentru cei căsătoriţi, cu copii minori, lista mai include:
      – Copie legalizată a certificatului de naştere pentru minor(i);
      – Declaraţie autentificată la notar cu privire la consimţământul pentru obţinerea cetăţeniei române dată către minorii care au împlinit vârsta de 14 ani;
      – Declaraţie autentificată la notar cu privire la acordul soţilor pentru dobândirea cetăţeniei de către copiii minori în care se precizează domiciliului copiilor.

      FIDE Ltd

      iulie 20, 2010 at 5:51 pm

  36. la sfirsitul anului 2007 am depus cererea pentru dobindirea cetateniei rominesti.nu Nu am mai primit nici un raspuns.copilul meu are cetificat de nastere rominesc.cum pot afla daca actele au ajuns la bucuresti,si ce sanse avem pe baza copilului?? multumesc!

    nadia

    ianuarie 19, 2010 at 6:28 pm

    • daca parintii sint divortati si vreau sa string pachetul de documente pe linia mamei,atunci am nevoie de certificatul de nastere original al tatalui,sau se poate duplicatul???????

      ela

      ianuarie 30, 2010 at 9:15 pm

      • va rdam in extenso lista detaliata a actelor ce sunt necesare constituirii unui dosar personal astfel :
        *****
        Înainte de toate, important este să ştim că lista documentelor depinde de ziua de naştere a persoanei care solicită redobândirea cetăţeniei române. Aşadar:
        • Basarabenii născuţi înainte de 1 ianuarie 1940 nu au nevoie de actele părinţilor şi ale bunicilor;
        • Basarabenii născuţi după 1 ianuarie 1940, ai căror părinţi s-au născut înainte de această dată nu au nevoie de actele bunicilor;
        • Basarabenii născuţi după 1 ianuarie 1940, ai căror părinţi s-au născut după această dată au nevoie şi de actele bunicilor, şi de actele părinţilor.
        O să încep cu lista de documente în ordinea în care acestea vă sunt cerute odată ajunşi la Direcţia Cetăţenie a Ministerului Justiţiei din strada Petofi Sandor 47, Sector 1, Bucureşti (zona Pieţei 1 Mai – Link hartă) sau la orice reprezentanţă diplomatică a României din străinătate care acceptă dosare de redobândire a cetăţeniei române.
        1. Copie a permisului de şedere/carte de rezident
        Copie xerox simplă, nu e nevoie de legalizarea acesteia la un notar!
        Sunt vizaţi doar basarabenii care au obţinut drept de şedere pe teritoriul României şi cărora li s-a eliberat un act în acest sens: permis de şedere/permis de muncă/carte de rezident.
        Basarabenii care nu au drept de şedere în România prezintă o copie xerox simplă a buletinului de identitate sau, după caz, a permisului de şedere într-o altă ţară decât cea de origine.
        2. Caziere (unul din Republica Moldova şi unul din România)
        Copii xerox simple, nu e nevoie de legalizarea acestora la un notar!
        Cei care depun dosarul la o reprezentanţă dimplomatică a României din altă ţară decât cea de origine (Grecia, Spania, Portugalia etc.), trebuie să prezinte şi un cazier din ţara respectivă.
        Acte necesare pentru un cazier din Republica Moldova:
        • cerere – Model cerere cazier judiciar Republica Moldova;
        • actul de indentitate (buletin);
        • chitanta in valoare de 60 de lei (eliberat într-o zi) sau 30 de lei (eliberat în 10 zile);
        • procură autentificată notarial în situaţia când se solicită certificat de cazier judiciar pentru altă persoană.
        Acte necesare pentru un cazier din România:
        • cerere – Model cerere cazier judiciar Romania;
        • actul de identitate (permis de şedere/carte de identitate/paşaport);
        • timbru fiscal în suma de 2 RON (timbrul se achiziţionează de la oficiile poştale);
        • chitanţa în valoare de 10 RON (doar în cazul eliberărilor de urgenţă în 3 zile lucrătoare);
        • procură autentificată notarial în situaţia când se solicită certificat de cazier judiciar pentru altă persoană.
        Valabilitatea cazierului din Republica Moldova este de 3 luni, a celui din România de 6 luni.
        3. Copie legalizată a paşaportului
        4. Cerere tip (cererile se dau atunci când sunteţi înscrişi în lista de la intrare în sediul Direcţiei Cetăţenie – Cererea arată aşa, click!)
        5. Copie legalizată a certificatului de naştere al persoanei care depune dosarul
        6. Copie legalizată a certificatului de naştere sau de deces – tatăl
        7. Copie legalizată a certificatului de naştere sau de deces – mama
        8. Copie legalizată a certificatului de căsătorie sau de divorţ – părinţi
        9. Copie legalizată a certificatului de naştere sau de deces – bunic
        10. Copie legalizată a certificatului de naştere sau de deces – bunică
        11. Copie legalizată a certificatului de căsătorie sau de divorţ – bunici
        12. Cele 3 declaraţii:
        1. Declaraţie autentificată la notar din care să rezulte că nu aţi mai depus o altă cerere de redobândire a cetăţeniei române – Model declaraţie, click!;
        2. Declaraţie autentificată la notar din care sa rezulte că în prezent nu întreprindeţi şi nu sprijiniţi acţiuni împotriva ordinii de drept ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu aţi desfăşurat asemenea activităţi – Model declaraţie, click!;
        3. Declaraţie autentificată la notar cu privire la menţinerea domiciliului în străinatate sau stabilirea domiciliului în România. Aceeaşi opţiune se face şi pentru copiii minori pentru care se solicită redobândirea cetăţeniei române – Model declaraţie, click!;
        Aşa arată lista de bază.
        Pentru cei căsătoriţi, lista mai include şi o copie legalizată a cărţii de indentitate/buletinului soţului/soţiei.
        Pentru cei căsătoriţi, cu copii minori, lista mai include:
        – Copie legalizată a certificatului de naştere pentru minor(i);
        – Declaraţie autentificată la notar cu privire la consimţământul pentru obţinerea cetăţeniei române dată către minorii care au împlinit vârsta de 14 ani;
        – Declaraţie autentificată la notar cu privire la acordul soţilor pentru dobândirea cetăţeniei de către copiii minori în care se precizează domiciliului copiilor.

        FIDE Ltd

        iulie 20, 2010 at 5:49 pm

  37. Eu am scris cerere pentru obtinerea Cetateniei Romane si am trimis scrisoarea recomandata prin posta la Ambasada Romaniei din Chisinau in anul 2006.Astept un raspuns la cererea care am depus-o

    Iuga Parascovia

    ianuarie 28, 2010 at 11:48 pm

  38. salut as vrea sa dau si eu o intrebare . cum sa aflu la ce etapa mis documentele ajunse

    veronika

    ianuarie 29, 2010 at 4:41 pm

    • exista o adresa speciala de interes asupra stadiului de procesare a dosarului.
      v-o rdam in continuare astfel :

      Către MINISTERUL JUSTITIEI ROMANIEI
      În atenţia COMISIEI PENTRU CETATENIE

      CERERE
      DE URGENTARE A REDOBANDIRII CETATANIEI ROMANE

      Subsemnatul (a), Numele Dvs., cetăţean al Republicii Moldova, de origine română:
      – posesoare a cărţii de rezidenţă permanentă pentru membrii de familie / permis de sedere serie __ nr.____,eliberat(ă) la data de zz.ll.aaaa de către _________.
      – Domiciliat(ă) în R. Moldova, or. Chisinau.
      – cu reşedinţa în __________; str. ___________ nr. ___ , ap. ___,
      prin prezenta, rog a mi se urgenta redobândirea cetăţeniei române solicitate în data de ____________ în baza Legii 21/1991, Art. 10, cu modificările şi completările ulterioare.
      Consider cererea mea întemeiată având motivele invocate mai jos:
      1. enumerati motivele Dvs. in baza carora solicitati urgentarea
      2. _______________________________________________
      3. _______________________________________________
      4. etc.____________________________________________

      Ca urmare a celor enumerate mai sus, îmi exprim dorinţa şi disponibilitatea de a- mi susţine argumentele atât prin adeverinţe suplimentare, eliberate de autorităţile competente, cât şi prin acte dobândite ulterior depunerii cererii, altele decât cele ataşate prezentei.
      Vă mulţumesc anticipat.
      Numele Dvs.
      (nume anterior căsătoriei – Numele) – daca este cazul
      Semnătura__________________
      Adresa de resedinta
      Data______________________

      FIDE Ltd

      iulie 20, 2010 at 5:47 pm

  39. Buna, sunt din R.M, si am dorit sa intreb, daca a fost anulata pevederea cu privire la permisul de sedere mai mult de 4 ani, pentru cei cu domiciliul in RM, la depunerea cerere de redobindire a cetateniei si daca acum noi de aici putem sa depunem liber dosarele la Ministerul Justitiei din Romania, fara acel permis de sedere, incaz ca nu as vrea sa stiu cind nu va mai fi in vigoare acesta norma …
    Multumesc !!!

    ION TIU

    ianuarie 30, 2010 at 12:23 am

  40. Buna, am si eu o intrebare. Doresc sa depun actele pentru redobindirea ceteteniei la ambasada ce fak cu cazierul juridic din Rominia Datimi un rs va rog, mersi mult/

    Grigore

    ianuarie 30, 2010 at 12:29 pm

    • daca ai vre-o ruda sau o cunostinta in romania, poti sa ii faci o procura si poate sa il scoata de la o sectie de politi, in timp de 3 zile, taxa 10 ron, plus 2 timbre fiscle a cate 1 ron.

      tanea

      februarie 18, 2010 at 9:38 pm

  41. Кто может переслать мне перевод на русском на етот документ…………конкретно по пунктах?

    Trollikov

    februarie 11, 2010 at 8:29 pm

  42. salut la toti!! sunt alex, moldovean..ash vrea sa shtiu din spania barcelona as putea dobindi cetatenia romina avind tot paketul de documente shi numarul la rezultatul scrisoarei la romania…merci mult

    alexandru

    martie 16, 2010 at 12:11 am

    • Buna ziua. daca detineti un dosar complet, construit conform cerintelor legale, va puteti adresa Ambasadei romane din Spania, unde puteti sa depuneti cererea de dobandire a cetateniei romane.
      Conditie : in Spania trebuie sa aveti statut legal.

      Va uram succes

      FIDE Ltd

      iulie 20, 2010 at 5:43 pm

  43. Buna ziua sunt din Republica Moldova, actele necesare pentru redobindirea cetateniei romane le-am strins pe toate, trebuie sa le depun actele la Bucuresti, spunetimi varog in cazierul judiciar din R.M. am un antecedent penal. mai are rost sa plec la Bucuresti sa depun actele? este posibilitate sa redobindesc cetatenia romana daca am antecedent penal din 2002???

    Pavel

    martie 17, 2010 at 10:31 am

    • NU
      Nu exista posibilitatea de-a face aplicatie pentru dobandire catatenie romana pentru cei cu antecedente penale.
      Exista insa ideea de a va reabilita, pe cale procedurala.
      Dupa ce rezolvati acest aspect, refaceti cele trei declaratii, cazierele si puteti sa va depuneti dosarul.

      Va dorim Succes

      FIDE Ltd

      iulie 20, 2010 at 5:40 pm

  44. oare trebuie sa avem incredere in persoane care fac pasapoarte romanesti cu o anumita suma de bani???

    Inga

    aprilie 13, 2010 at 1:07 pm

  45. buna.sunt cetatean al RM.vreau sami fac pasaport roman.mama e casatorita dupa roman,shi bunicul din partea mamei e nascut in romania.shi in situatia asta se poate de facut pasaportul mai usor,grabeshte cumva procesul?

    dima

    mai 23, 2010 at 11:12 am

    • Procedeul de dobandire a cetateniei romane cf art 10 indice 1, ramane cel cunoscut, chiar si in situatia dv.
      adreasti solicitarea Ambasadei romane si separat constituiri-va dosarul personal.
      Va redau in continuare informatii privind situatii diverse. Din cele trei situatii alegeti pe cea care vi-se potriveste, in ideea de-a va forma dosarul necesar .
      • Basarabenii născuţi înainte de 1 ianuarie 1940 nu au nevoie de actele părinţilor şi ale bunicilor;
      • Basarabenii născuţi după 1 ianuarie 1940, ai căror părinţi s-au născut înainte de această dată nu au nevoie de actele bunicilor;
      • Basarabenii născuţi după 1 ianuarie 1940, ai căror părinţi s-au născut după această dată au nevoie şi de actele bunicilor, şi de actele părinţilor.
      Va doresc succes

      FIDE Ltd

      iulie 20, 2010 at 5:37 pm

  46. Buna tuturor , vreau sa va aduk la kunostinta ka fac caziere judiciare romanesti la un pret avantajos de 20 Euro si invitatii la un pret de 30 euro.Cine are nevoie ma poate contacta la nr.0040761208368 begin_of_the_skype_highlighting 0040761208368 end_of_the_skype_highlighting sau mail:vasilachielena@yahoo.com.cazierul se face timp de 3 zile lukratoare pe baza de prokura…

    lena21

    iunie 21, 2010 at 10:57 pm

  47. Salut, stie cineva daca este vreo cerinta impusa de ministerul justitiei, prin care valabilitatea
    cazierului juridic in cazul cererii de redobandire a cetateniei, este scurtata de la 6 la 3 luni? Nu mai stiu pe cine sa cred…

    Dumitru

    iunie 22, 2010 at 1:37 pm

  48. Spuneti-mi va rog unde pot afla in ce stadie este dosarul depus pentru redobindirea cetateniei romane?

    Irina

    iunie 25, 2010 at 8:09 pm

  49. spuneti-mi va rog ce acte trebuie sa prezint la ambasada pentru a perfecta certificatul de nastere si casatorie romanesc?

    diana

    august 4, 2010 at 11:18 am

  50. Stie cineva daca se poate primi pasaportul dat la prelungire prin procura? Si care-i procedura, daca persoana e in Portugalia? Cine face acolo procura notarul ori ambasada?

    Galina

    august 5, 2010 at 9:35 pm

  51. SALVE .
    FIDE LTD, am observat ca esti cel mai informat din cei ce vin aici la forum.
    am cateva intrebari.
    daca parintii mei, nascuti in 1945 tatal si respectiv in 1949 mama, ambii au decedat , e necesar doar de a include in dosarul pentru cetatenie legalizarea deceselor acestora si ale casatoriei, sau e nevoie si de certificatele de nastere ale lor?
    solicitarea extrasului de pe actul de nastere a bunelului, in 1919 nu mi a adus un rezultat dorit. de fapt nu a fost identificata nasterea in actele de stare civila din perioada 1917-1921,facpt pentru care Arhiva Nationala de pe str. Kogalniceanu 58, mi a eliberat un aviz care certifica acest fapt, asa nu-mita “negatie”.
    evident nasterea bunelului nu are nici o relevanta daca e decedat, ci doar casatoria si decesul acestuia. oricum , datele privind nasterea atat de pe pasaportul sau eliberat in perioada sovietica, precum si datele de pe actul de deces sunt identice. imi va servi aceasta la ceva sau pur si simplu a fost o solicitare petru care doar am pierdut timp si bani?
    evident la inceput nu am fost informat si am crezut ca e nevoie de a ” colectiona” si certificatele de nastere, dar si celele de deces..
    mersi mult de atentie , si sper sa mi se ofere un raspuns adecvat.

    sergiu secultan

    august 20, 2010 at 6:21 pm

  52. BUNA FIDE. EU SUNT DIN REP. MOLDOVA DAR SUNT CASATORITA CU UN CETATEAN ROMIN DE APROAPE 8 ANI, AVEM SI UN COPIL FRUMOS IMPREUNA.AM OBTINUT CARNETUL DE REZIDENTA PERMANENTA PENTRU ROMINIA IAR ACUM AS VREA CA SA IMI FAC SI CETATENIA ROMINA SI PASAPORT ROMIN.AM SI BUNICII MEI CARE SUNT NASCUTI INAINTE DE 1940.VA ROG FRUMOS AJUTATIMA SI SPUNETIMI CARE AR FI CALEA CEA MAI USOARA PENTRU MINE DE O DOBINDI CETATENIA. MULTUMESC, ASTAPT RASPUNS

    ELENA

    august 24, 2010 at 12:40 am

  53. Buna ziua, as vrea sa depun actele pentru cetatenie romana, dar nustiu pe care cale sa o fac.Sotul meu si copilul sunt deja cetateni romani cu domiciliul in R.M, ar trebui sa aplic la reintregirea familiei sau redobindire, da-ti-mi va rog un sfat.

    Ana Munteanu

    august 24, 2010 at 11:46 am

  54. BUNA TUTUROR. AS VREA SA STIU SI EU DACA AR FI POSIBIL CA NOI CETATENII DIN REP. MOLDOVA CARE SUNTEM CASATORITI CU UN CETATEAN ROMIN [CUM ESTE CAZUL MEU. SI CARE LA MOMENTUL DE FATA INCA NU AM UN PASAPORT ROMIN SI SUNT PLECATA CU SOTUL IN ALTA TARA AS PUTEA SA-MI FAC PASAPORTUL ROMIN AN TARA RESPECTIVA IN CARE NE AFLAM ACUMA. AM SUNAT LA AMBASADA ROMINIEI SI AM INTREBAT DAR DE FIECARE DATA AM PRIMIT RASPUNSURI DIFERITE.

    ELENA

    august 24, 2010 at 7:27 pm

  55. Spuneti-mi va rog, daca nu am primit invitatie de la ambasada romaniei din chisinau pot sa depun actele fara invitatie, sau e necesar sa mai astept invitatia ? si daca trebuie de achitat ceva taxe in caz ca se poate de depus actele fara invitatie ???

    Marina

    octombrie 19, 2010 at 4:50 pm

  56. Мне 19 лет. Я из РМ. Я могу получить румынское гражданство если моя мама гражданка Румынии уже 10 лет? как быстро можно его получить?

    Anton

    noiembrie 20, 2010 at 2:46 pm

  57. Eu am 19 ani. Sunt din Republica Moldova. Pot obţine cetăţenia română, dacă mama mea un cetăţean din România timp de 10 ani? cat de repede se poate obţine?

    Anton

    noiembrie 20, 2010 at 2:46 pm

  58. salut…sotul a depus tot pachetul de documente direct la ambasada romaniei,din luna iulie2010 …in cit timp va veni raspunsul acasa…mi sa spus in cel mult 6 luni…

    valentina

    decembrie 5, 2010 at 4:10 pm

  59. se pare ca aici toti pun intrebari si nieni nu raspunde ca,,,,,, fel de oameni sunteti

    LONNY

    decembrie 24, 2010 at 5:51 pm

  60. unde potev vede cum merge procedura de redobindire a ceteniei romine sau in ce stadie se afa dosarul meu.

    sergiu

    martie 27, 2011 at 2:53 pm

  61. Buna, eu am scris cerere pentru obtinerea Cetateniei Romane si am trimis scrisoarea recomandata prin posta la Ambasada Romaniei din Chisinau. Am primit invitatie ca sa depun dosarul cu acte, dar din pacate e prea dificil la Chisinau. As vrea sa stiu daca pot sa merg la Bucuresi sau la Iasi sa depun actele pentru obtinerea Cetateniei Romane fara ca sa astept prea mult timp? Daca da, atunci de ce as avea nevoie? Multumesc anticipat.

    Aurelia

    aprilie 1, 2011 at 11:48 pm

  62. UN PARINTE ESTE NASCUT 1938 DAR ALTUL 1942 EU POT SAMI REDOBINDESC CETATENIREA ROMINA DOAR DEPE PARINTI SAU TREBUE SI A BUNEILOR ACTE VA ROG RASPUNDETI????????

    doru

    mai 14, 2011 at 6:40 pm

  63. Salutare !!! Puteti sa ma ajutati… ce trebuie sa fac pentru a afla daca sunt in lista de depunere a cererei la redobindirea cetateniei romane. In perioada anilor 1997-2009 eu si membrii familiei de nenumarate ori am depus cerere la posta Moldovei pentru redobindirea cetateniei , insa pina in pretent nu avem nici o informaţie daca macar suntem in liste.

    Ecaterina Ursu

    iunie 24, 2011 at 12:22 am

  64. Buna, Am o multime de intrebari, cine ar putea sa ma ajute, chiar va rog sa-mi raspundeti. Nu sunt casatorita legal dar am un micut , in certificatul lui de nastere nu am indicat datele personale ale tatalui, oare poate fi asta o problema_ Adica in certificatul lui e mentionata numai mama, reese ca tata el nu are..Este vreo problema?

    Anastasia

    iulie 3, 2011 at 9:09 pm

  65. buna!Ajutatima va rog am adeverinta de nastere romana ce acte imi trebui ca sami termin pasaportul la chisinau???????

    olga

    iulie 5, 2011 at 8:15 pm

  66. Ma puteti ajuta va rog, dar daca bunica a trait pe teritoriul basarabie, dar bunelul e rus, se poate de dobindit cetatenia Romana pe baza acestui cuplu???

    Kaaaaaattttt

    iulie 12, 2011 at 11:57 am

  67. pe baza la strabunici se poate de facut pashapor Roman

    efw

    iulie 12, 2011 at 12:03 pm

  68. Buna, ma numesc Serghei anul trecut am depus pachetul de documente la rominiea a trecut 12 luni si nici un raspuns doar mi-au spus ca timp de 8 luni voi fi chemat sa depun juramintul dar nimic, am trimis si scrisoare recomandata mai mult de 2 saptamini si nici un raspuns , multi colegi au depus pachetul de documente in urma mea si diacum li-au venit sa depuna juramintul dar eu ce trebuie sa mai fac ???unde sa ma adresez?

    Serghei

    septembrie 10, 2011 at 3:59 pm

  69. Buna ,spunetimi varog frumos si mie,sint casatorita si am doi copii certificatele de nastere la copii tot trebuesc sale prezint la ambasada ???

    Natalia

    septembrie 12, 2011 at 3:53 pm

  70. BUNA,SUNT CASATORITA DE 6ANI AN ROMANIA SI AM PERMIS DE SEDERE,SI AS VREA SA DEPUN PENTRU CETATENIE CE ACTE MEAR TREBUI?

    jeni

    septembrie 12, 2011 at 9:51 pm

  71. Trebuie sa plec la consulat p/u a da p/u pasaport romin, am facut in baza tatalui meu.Ce acte trebuie sa am cu mine???

    Irina

    ianuarie 18, 2012 at 2:50 am

  72. Am certificatul de nastere si toate actele facute, nu sint la curent ce concret trebuie sa am la mine …Multumesc mult.

    Irina

    ianuarie 18, 2012 at 2:52 am

  73. Buna. Am auzit de la un cunoscut ca din 2012, daca doresti sa depui actele la ambasada Romaniei din Chisinau, s-a modificat lista de acte de care este nevoie, si anume:
    – Pentru bunei la moment este nevoie nu numai Certificatele de deces si casatorie, dar obligatoriu si cele de nastere.
    Aceste acte sunt obigatorii numai in cazut cind actele se depun in Chisinau, la amabasada Romaniei. Daca actele se depun in Romania – nu este nevoie de certificatele de nastere a buneilor, daca ei au decedat.

    Daca este adevarat, consider ca e o prostie sa arati certificatul de nastere la persoana decedata, dar inpotriva sistemei nu ai ce face !

    Cineva a auzit despre asa ceva ?

    Va multumesc anticipat pentru raspuns !

    Maxim

    februarie 7, 2012 at 10:48 am

  74. Buna, spunetimi va rog frumos si mie, nu sint casatorita, am un copil de 23 de ani, si vreu sa depun pentru cetatenie romina, ce acte mear trebui???

    svetlana

    februarie 18, 2012 at 5:38 pm

  75. va rog sa-mi dati un raspuns

    svetlana

    februarie 25, 2012 at 10:50 pm

  76. buna,spunetimi va rog la mine parintii nau fost kasatoriti,tatal a disparut de la nastere mea,e nevoie si documentele luia sau nu?

    miss.lesyk@mail.ru

    septembrie 23, 2012 at 5:22 pm

  77. Salut spune-ti va rog, am avut invitatie pentru a depune documentele la ambasada rominiei din moldova,nu am putut sa merg eram in strainatate. Cum sa procedezi in privinta cu declaratia daca vreau sa le redepun in tara straina, invitatia pentru depunere am pierdut-o. Va multumesc pentru raspunsul shi timpul acordat

    Gabriela

    decembrie 12, 2012 at 10:42 pm


Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

